fredag 7 februari 2014

Kök & Trädgårdsdrömmar

Hallå där ute!


Äntligen fredag!
Ska bli skönt att ha barnen hemma i ett par dagar igen.
Samma känsla varje helg, och sen lika skönt när det bli måndag och vardag igen.

Låter nog lite dubbelt, men så är det ju alltid med mig.
Gillar det mesta, inget ont som inte för något gott med sig.
O.s.v.....

Dagens bild kommer från vårat kök.
Här i huset finns inget flashigt nytt kök, utan jag valde att hellre måla om det befintliga, och sätta upp en tapet och måla halvpanelen som satt där.



I denna del av köket rev jag ut de väggfasta skåp och arbetsbänk som fanns, för att få in några riktiga möbler istället.
Hellre en mindre arbetsyta om det ger möjlighet att ha något gammalt skåp där.
Skåpoman som man är.

Precis som förr när jag bloggade (Det stora grå huset) så föredrar jag att återanvända, hellre än att köpa nytt, precis som många andra gör.

Idag längtar jag alldeles för mycket efter våren.
Har suttit och tittat i gamla tidningar, och inspirerats av allt som går att göra i en trädgård.

Här fanns nästan ingenting på ca 3000 m2.
Så min vilja till att fixa där är stark, sen får vi väl se hur mycket som blir gjort.
Jag har som tanke att låta er följa med på de projekten till våren.
Men lika som i ett hem, så blir väl aldrig en trädgård färdig?

Nu önskar jag er en riktigt skön helg, så ses vi när vi ses!
(Ingen brådska på denna blogg som ni kanske märkt...)
Kram
Hanna

1 kommentar:

Tusen tack för att du tar dig tid att kommentera!